Donnerstag, 14. Mai 2015

Patio renovation! Or how to bring home, some beachy feeling...:) Part 1!

Hello Lovelies, 
I hope you are well!
I had some busy days!
Still preparing for my art exhibition in August and renovate my home a bit.
I wanted to start my bathroom this year, but I decided to tackle my patio!
Wanna see some before shots?
How it looked before painting everything a light grey color?!
So here we go...


All of this furniture had to go, 
everything was painted a light grey, got my old chairs out, want to paint the cushions  the same color as the walls.
Want to close the "windows" with some poly glass, because the wind and rain on this side of the house is really bad.
Want to paint the floor, with some outdoor paint.
Get some nice decoration, fabric, pillows and sisal for this outdoor room!
Lets see how this will turn out!;)

Here are some in the process pictures, I am not finished, just in the middle of this project.


Like you can see I am finished with the walls and benches.
And made a huge mess around of course;)
Please don`t mind the kitty litter;)
I will build a nice spot for that too. But for now this is their favorite spot to go to the toilet!

Here they are helping...



See all the fitness equipment in the back?
Since I got my amazing road bike I don`t need a treadmill and an erg.
So they had to go, but before that than they find their home on the patio.
But not for long.


This will be the new kitty scratch pole! ;)

Aand this here is the new paint.



Looks already so much better, right?

I have a question for you, does anyone know how to bleach and color a moroccan rug?
I would love to hear from you!


Pudel - design

Kommentare:

  1. die Farbe ist wirklich gut, ich liebe das grau duer draussen....habe selber meine Terasse mit grau dekoriert dieses Jahr (meine letzte blog post)/. Super toll Lydia!!!! Was fuer Moebel moechtest Du Dir holen fure draussen?

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Hi Christine!
      Danke, ich mag die Farbe auch sehr, sehr gerne.Ich schau mir gleich mal deinen Post an;)
      Ich dachte an meine Stühle hier auf den Fotos und die Bänke selbstverständlich. und als Tisch, eine alte Kabeltrommel;)
      Mal sehen wie das alles zusammen aussehen wird.

      Löschen
  2. Das nenne ich mal ein Mammutprojekt!
    Aber eine klasse Idee. Und es sieht schon jetzt so viel besser aus. Luftig und hell.
    Einen Tipp habe ich leider nicht für dich ;-(
    Hab' einen schönen Abend!!
    Liebe Grüße ... Frauke

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Daaanke Frauke;)
      Ich mag e auch sehr gerne.
      Ich habe tatsächlich eine Teppichmanufaktur gefunden, die alte Teppiche bleicht und aufarbeitet, bin mal gespannt auf den Kostenvoranschalg;)

      Löschen
  3. Wow! Looks already great so far! I'm excited to see this space finished :)
    And, in my opinion, you chose the perfect shade of grey - looks so airy…

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Thank you so much Elena! I am excited too, because of the many construction sites in my homeXD
      Love the grey too!

      Löschen
  4. Hui, das ist bestimmt totaler Frevel, an so einem Teppich herumzudoktern... da würde ich auf jeden Fall nur Profis ranlassen! Die Terrasse ist echt schon viel freundlicher allein durch die Farbe. Überall sieht man jetzt so schöne Terrassen-Makeover. Ich möchte auch unbedingt, aber unsere Terrasse muss leider zuerst noch gepflastert werden, was wir uns nicht unbedingt selber zutrauen, aber es ist leider auch recht teuer, das machen zu lassen, von daher wird es im Moment nix. :( Daher träume ich jetzt mal mit dir mit.
    Viele liebe Grüße
    Jule aus 9B

    AntwortenLöschen
  5. am way behind in my blog reading but I love the gray color you picked it looks so nice

    AntwortenLöschen

Ich freue mich über jeden Kommentar!
Viele Liebe Grüsse an EUCH alle!;)
***************************************
I LOVE to hear from you!
Lovely greetings to all of you my readers;)